Blog

Les 5 fruites d’estiu que aporten més vitamines

fruites

A l’estiu, per protegir-se de la calor i les possibles afeccions generades per les altes temperatures és important mantenir-se hidratat i seguir una dieta nutricional adequada. Una bona manera de fer-ho és menjant fruites, la qual conté grans dosis d’aigua en la seva composició i ens ajuda a omplir-nos d’energia per afrontar el dia. Avui et presentem cinc fruites d’estiu riques en vitamines que potenciaran el teu benestar:

Síndria

Aquesta fruita inconfusible és una de les més riques en aigua d’entre la resta, emmagatzemant-ne fins a un 93%. La seva composició fa que ens proporcioni només trenta calories per cada cent grams, la qual cosa la converteix en un aliment ideal per combatre la set sense haver d’omplir-nos massa l’estómac. S’acostuma a menjar en racions petites o fent-ne un batut sol o amb altres fruites. A més, el seu color vermellós rosat es deu a la presència del licopè, un pigment que actua com a agent antioxidant.

Meló

El meló és una fruita amb grans quantitats de vitamina E, la qual cosa la converteix en una de les ideals de l’estiu perquè conté factors que protegeixen contra el càncer de pulmó. Com la síndria, també té una composició molt elevada en aigua així com una baixa quantitat de sucre. Fet que la posicionen com un aliment molt recomanat tant per a nens, com adults i persones amb diabetis. Un dels seus principals avantatges és que és rica en potassi i baixa en sodi, convertint-la en una fruita molt diürètica. També és recomanable per evitar malalties cardiovasculars i altres afeccions de la pell.

Mango

El mango és una fruita molt consumida a l’estiu per ser una font de vitamines. Conté vitamina A, B, C i E, a més d’aportar una bona quantitat de potassi, magnesi i fibra. Els seus avantatges fan que sigui un dels principals aliments per tal de cuidar l’organisme en els mesos de més calor.

Pinya

La pinya, molt típica de regions tropicals i estiuenques és molt consumida pels seus beneficis per la salut. Afavoreix la prevenció de malalties degeneratives, millora el sistema digestiu i també és una fruita molt diürètica. La seva alta composició alta en hidrats de carboni i vitamines A, B i C la converteixen en una de les preferides de la temporada per a refrescar-se. Es pren tan en peces com en batuts i sucs de fruites.

Albercoc

Es tracta d’una fruita molt consumida per nens, perquè ajuda a millorar el creixement de l’esquelet, els teixits i el sistema nerviós. Entre d’altres usos, també s’utilitza com a laxant i per prevenir la hipertensió i la gota. L’albercoc és ric sobretot en vitamines A i C i compta amb minerals com el potassi, el calci i el magnesi, a més de diversos agents antioxidants.

A Activita comptem amb un servei de nutrició i dietètica que et pot ajudar a elaborar un pla nutricional personalitzat. Demana cita online amb el teu metge i t’ajudarem a millorar la teva salut i benestar.