Blog

7 estiraments ideals per realitzar a la platja

estiraments

Aprofitant que arriba l’estiu, és un bon moment per cuidar el nostre cos i la forma física. Per als més moguts no serà gaire difícil lluir la figura mitjançant l’exercici físic i els esports de platja, mar o muntanya. Però si el que busques són unes vacances per relaxar-te sense haver de moure’t gaire, et donem alguns consells. Realitzant aquests estiraments diaris podràs mantenir-te en forma i gaudir de bona salut!

La platja és un dels llocs més recomanables per realitzar exercici físic durant l’estiu. El seu bon clima, l’ambient vacacional, la sorra fina i la presència del mar ens ajuden a desconnectar de la rutina i canviar d’aires. A més, sempre disposem d’una o varies vies per hidratar-nos i mantenir-nos frescos per a combatre les altes temperatures i possibles marejos.

La pràctica esportiva no sols ens ajuda a mantenir el nostre cos en forma, sinó que també agilitza l’activació dels nostres músculs durant el dia. Aquest fet ens proporciona diversos avantatges, com comptar amb més energia física i mental per afrontar la jornada, no cansar-nos ràpidament, i evitar possibles lesions amb el cos en fred. Mantenir una rutina d’exercicis diària pot beneficiar el nostre organisme i comptar amb una forma física més saludable a l’hora de prevenir possibles dolors i el malestar ocasional.

A continuació et descobrim set estiraments que pots realitzar tranquil·lament a la platja per a gaudir d’un estiu agradable i amb plena salut:

Fes sentadetes

Abans de començar, realitza un escalfament previ general de tots els músculs per evitar un sobreesforç i possibles lesions musculars. Un cop passada aquesta fase prèvia, pots començar exercitant el teu cos fent diverses sèries de sentadetes. Flexiona els genolls i ves baixant el cos de forma vertical fins a tenir les cames flexionades. Un cop arribis a aquet punt realitza el moviment contrari i torna a començar.

Planxa d’avantbraços

Situa’t amb la posició de realitzar flexions i estira tot el teu cos formant una línia recta ascendent. Les cames han de romandre a una altura mínima en contraposició de la part superior i mentre aixeques els genolls tan amunt com et sigui possible. Un cop en aquesta postura intenta aixecar les cames tant amunt com et sigui possible de forma seqüencial.

Flexió de tríceps

Partint de la postura anterior, recolza les mans i flexions els colzes. Amb aquest moviment cal estirar els colzes completament sense moure el tronc i tornar a la posició inicial.

Reforça els abdominals

Tomba’t al terra cara amunt i recolza els peus. A continuació col·loca les mans darrere el cap, flexiona les cames amb els genolls ben amunt i intenta aixecar la part superior del cos tant com puguis sense moure la inferior.

Exercitació de glutis

Estira’t al terra i col·loca les mans a la teva cintura. Intenta aixecar-la tant com puguis tensant els glutis i  l’abdomen.

Elevació de genolls

Situa’t amb les cames obertes a l’amplitud de la cintura i dirigeix el pes corporal cap a una de les dues. Tot seguit puja i baixa el genoll de l’altra cama tan amunt com puguis.

Camina per l’aigua flexionant les cames

Porta la cama dreta cap endavant flexionant el genoll i aixeca el taló de la cama esquerra. Mantén el cos tan recte com puguis i mou-te endavant alternant el moviment amb cada cama.

A Activita cuidem del teu cos i la teva salut perquè comptis amb el màxim benestar. Demana ara una cita online amb el teu metge i deixa’t aconsellar en el millor tractament.