Blog

5 recomanacions saludables per superar la tornada a la rutina amb bona nota

tornada a la rutina

L’agost ha acabat i amb ell les vacances de moltes persones. El setembre és sinònim de retorn a la rutina, de tornar a casa, reprendre contactes i saludar de nou al forner. L’arribada dels veïns habituals als nostres pobles i ciutats s’observa aquestes setmanes per l’augment dels desplaçaments, els carrers de totes les ciutats comencen a omplir-se una altra vegada per tornar a la “vida normal” i les persianes dels comerços pugen la persiana i treuen el cartell informatiu amb les dates de la seva interval de vacances. I és clar, setembre també és el mes en què les famílies acompanyaran els seus fills a iniciar el nou curs escolar, i en el cas dels adults, la tornada a la feina. Ho sabem de cada any i, no obstant això, cada any agraïm unes bones recomanacions per reprendre la rutina de la forma més àgil i ràpida.

Les vacances signifiquen, en menor o major mesura, la tornada a la rutina, trencar amb la monotonia, flexibilitzar els nostres “sagrats” horaris i interrompre temporalment aquelles activitats que omplen els nostres dies durant el curs, tant les que ens fan feliços com les més fatigoses. Per tot això, la tornada de les vacances es pot convertir en una etapa que impliqui una certa desorientació o mandra, i fins arribar a patir el conegut “síndrome postvacacional”.

Per afrontar la tornada a la rutina i superar en el menor temps possible l’enyorança de l’estiu que se’n va, en aquest article et donem cinc consells saludables perquè aconsegueixis una bona adaptació al teu dia a dia. Allà van, t’ajudaran a aconseguir el benestar físic i mental!

1. Adapta els teus horaris

No descuidis el descans (si poden ser les 8 hores millor que 7) i, sobretot, l’alimentació, les dues parcel·les són vitals per al nostre benestar, ens ajuden a relaxar la ment i a recopilar tota aquesta energia que necessitem per rendir correctament. Viu amb el “dipòsit” ple! Intenta marcar-uns horaris fixos, una mica més permissius al principi si vols. Finalment, tingues cura dels detalls que marquen la teva rutina horària, prova amb seleccionar un to d’alarma dolç i relaxant, per a res crispant.

2. Organitza la teva agenda del dia

Durant les primeres setmanes, anar amb presses a la feina no és un bona manera de començar la jornada i, en canvi, serà la millor manera de recuperar els nivells d’estrès que havies rebaixat amb el descans estival. Potser encara no estiguis concentrat i se’t oblidin coses a última hora, el que ocasionarà mal humor i desorganització. Intenta fer cada dia un seguiment del que necessites des que surts de casa fins a la teva tornada. Prova amb les llistes de prioritats escrites al bloc de notes del teu mòbil. Per exemple, agafar un paraigua per als dies de pluja o portar sempre a sobre una cantimplora d’aigua – hem de començar a substituir les ampolles d’aigua per envasos més ecològics – per mantenir hidratat en qualsevol moment.

3. Troba una motivació diària, un petit objectiu realitzable

Despertar els primers dies del curs i pensar el lluny que queden les vacances de l’any que ve pot ser que es converteixi en un pensament improductiu. El que vol dir que, si no canvies aquesta mentalitat durant les primeres hores del matí, es convertirà en mal humor per a la resta del dia. Intenta buscar diàriament un aspecte que et motivi o que et empenta a motivar-te per alguna raó especial, marca’t un petit objectiu diari i realitzable que pugui apuntalar la teva autoestima al capdamunt. Per exemple, el retrobament amb els companys, començar un projecte il·lusionant, arreglar algun petit problema domèstic que et vas deixar pendent o, si al migdia formes part del “exèrcit del taper”, canvia la teva ubicació l’hora del menjar per alterar la rutina prevacacional.

4. Aixeca’t amb una rutina d’exercicis matinals

Sabeu aquells 30 minuts d’exercici que hauríem de fer cada dia? Doncs cada vegada més persones decideixen treure de sobre aquesta responsabilitat res més aixecar-se. No oblidem que l’esport és un dels pilars fonamentals per portar una vida saludable. No es tracta d’arrencar la jornada esgotats, si no d’aprofitar alguna de les avantatges del treball físic en dejú, com la crema de greixos o l’alliberament d’antioxidants, que ajuda a retardar l’envelliment muscular. Parlem d’exercicis de baixa intensitat com el cardio o estiraments, que pugui recomanar un entrenador personal o especialista proper, distribuïts en petites sèries d’exercicis. Convertiràs el teu menjador o la teva terrassa en un petit gimnàs fet a mida i afrontaràs els dies amb la millor autoestima, redundant en un reforç de la teva benestar físic i mental.

5. Realitza activitats d’oci

L’entreteniment i el descans psicològic són dos dels factors que més ens ajudaran a empènyer aquestes primeres setmanes de setembre, que poden resultar una mica espesses, perquè actuen com una recompensa. Si treballes moltes hores, marca’t unes petites pauses de tant en tant o fins pensa en fer descansos visuals si la teva activitat laboral implica l’ús continuat d’ordinador. T’ajudaran a alleujar tensió i tot el pes de la informació que portes en la teva ment. En sortir de la feina, realitza alguna activitat “after work” que aconsegueixi fer-te desconnectar de la rutina i aconsegueixi fer-te dormir millor. A part d’aplicar el consell número 4, si et quedes amb ganes de més esport, pots anar al gimnàs, saldar el teu compte pendent amb el “running”, sortir de compres o llegir un bon llibre, encara que només siguin 10 pàgines al dia o 15 minuts, per desmentir aquell mite que només trobem temps de llegir quan estem de vacances.

Ara que coneixes aquests petits trucs, aplica’ls a la teva rutina per aconseguir un bon resultat. I si vols escoltar més consells aplicables a la teva vida de forma personalitzada, pots concertar una cita online amb el centenar d’especialistes mèdics que componen Activita, el teu centre mèdic de referència al Vallès Oriental.