Blog

5 aliments que són factors protectors contra la diabetis

La diabetis és un greu problema de salut que molt sovint pot acabar determinant el comportament i estil de vida de les persones afectades. Motivat principalment per una mala alimentació i el sedentarisme que es viu de forma quotidiana,  es tracta d’una afecció que cal prevenir per no patir-ne les seves conseqüències severes.

Considerada una patologia metabòlica, la diabetis fa que els individus que pateixen aquesta malaltia continguin un nivell de glucosa en sang massa elevats de forma continuada en el temps. El seu origen pot ser degut a diversos factors. En primer lloc, per una incapacitat del pàncrees de generar els nivells d’insulina suficients. En segon lloc, per un mal funcionament de la hormona que insereix la glucosa que es troba al torrent sanguini dins els teixits. En tercer lloc, per una possible resistència dels teixits cap a l’hormona o un augment de glucosa a l’organisme.

Actualment existeixen diversos aliments que poden prevenir l’aparició de la diabetis i ajudar a regular-la. Mitjançant una dieta nutricional i un estil de vida saludables és possible combatre-la i evitar-ne fases greus d’aquesta afecció.

Fruits secs

Contenen un alt percentatge de fibra dietètica i greixos saludables. Gràcies a les seves propietats, actuen com un antiinflamatori sobre l’organisme i redueixen la velocitat d’absorció del sucre a l’intestí. Prendre’n uns quants cada dia i el més naturals possible poden afavorir un sistema més resistent contra la diabetis.

 Olives negres

Aporten greixos saludables com Omega-9 i la Vitamina E. Són aliments antioxidants que també actuen com antiinflamatoris. Per tal que les seves propietats siguin efectives cal prendre’n prop de vuit al dia. Menjant les olives ecològiques s’evita consumir els potenciadors del sabor de les olives tradicionals. Molt recomanades per prevenir l’afecció de la diabetis.

Espinacs

Són riques en clorofil·la, crom i fibra, i ajuden a regular el nivell de sucre present a la sang. És recomanable prendre’n dos cops per setmana en qualsevol dels seus estats: Crues o cuinades.

Llegums

Els cigrons, les llenties, les mongetes o els pèsols contenen un Índex glucèmic força baix juntament amb una gran quantitat de fibra. També ajuden a prevenir les malalties coronàries en persones que pateixen la diabetis de tipus 2. Prendre’n tres cops per setmana pot ajudar a millorar la salut.

Pomes

Moltes de les fruites, excepte la pinya i el meló, tenen indicat un índex glucèmic baix. En especial les pomes i els nabius, que contenen una gran quantitat d’aigua i fibra i compensen el seu sucre natural, la fructosa.

Necessites fer-te una revisió? Demana cita online a través de la nostra pàgina web o vine a veure’ns al nostre centre Activita.